Gençlerin motivasyonunu, sosyal becerilerini geliştirmek için “oyun”u kullanmak mümkün müdür?
Dijital çağda değişen, yenilenen her alan gibi, çocukların ve gençlerin oynadığı oyunlar da yeni bir boyut kazanmış ve E-spor olarak bilinen adıyla dijital oyunlar gençlerimizin zaman geçirdiği, çağın platformları haline gelmiştir.
Küreselleşen dünyada pek çok ülke, gençler arasında yüksek işsizlik ve okul terk oranları ve bunun sonucunda ortaya çıkan çeşitli bağımlılık sorunları ile mücadele etmektedir. Bu noktada, dijital oyunlar oynamayı bir sorun olarak görmek yerine, gençlerin enerjilerinin doğru kullanımı için bir fırsat ve kaynak olarak görmeyi ve hem yerel hem uluslararası düzeyde çeşitli yerel yönetimler, üniversiteler ve gençlik kuruluşlarının katılımıyla “Gaming As Social Skills Learning Tool” Gençlik Alanında Stratejik Ortaklıklar kapsamındaki proje ile gençlerimizin kişisel gelişimlerine yenilikçi fırsatlar sunmayı amaçlıyoruz. Bu noktada Gençlik ve Spor Bakanlığımız bünyesinde yer alan TESFED -Türkiye E-Spor Federasyonu, E-spor il temsilciliği, gençlik merkezleri ve belli başlı spor kulüplerimiz bünyesindeki E-spor kulüplerinin de desteğiyle projemizi gençlerimizin sosyal becerilerini geliştirme noktasında bir fırsat olarak sunmayı hedefliyoruz.
“Gaming As Social Skills Learning Tool” Gençlik Alanında Stratejik Ortaklıklar Projesi kapsamında Haziran ayında Norveç’te yapılması planlanan fakat Covid -19 tedbirleri nedeniyle ertelenen açılış toplantısı 26 Haziran Cuma günü Norveç, İspanya, İtalya, Polonya ortaklarımızın katılımıyla online toplantı şeklinde gerçekleştirildi. Toplantıda proje kapsamında yapılacak çalışmalar ve iş birlikleri hakkında fikir alışverişinde bulunuldu. Çalışma grupları ve iş takvimi ile ilgili bilgilendirmelerde bulunuldu.
Karabağlar Kaymakamlığı Sosyal Etüt ve Proje Bürosu, gençlerimize her türlü fırsatı ve yenilikçi yaklaşımları sunmak için uluslararası ortaklar ile çalışmalarına devam ediyor.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
“Gaming as Social Skills Learning Tool” adlı Gençlik Alanında Stratejik Ortaklıklar – İnovasyon başlığındaki projemizin Eylül ayında Norveç’in Verdal şehrinde yapılması planlanan proje açılış toplantısına hazırlıklar devam ediyor.
Yerelde İzmir Demokrasi Üniversitesi, Gençlik ve Spor İl ve İlçe Müdürlükleri, Karabağlar Gençlik Merkezi, Rehberlik ve Araştırma Merkezi katkılarıyla yürütülen projemiz kapsamında, çağımızın yükselen değeri olan ve özellikle küresel salgın Covid -19 dönemiyle hayatımızda daha fazla yer alan dijitalleşme eğilimleri dikkate alınarak gençlerimize fırsatlar sunmak üzere çalışmalarımız devam ediyor.
Yerel ortaklarımız ve İzmir Demokrasi Üniversitesi E-Spor Topluluğu Başkanı ve Başkan Yardımcısı olan gençlerimizle yapılan toplantılarda, “Gamification - Oyunlaştırma” aracılığıyla, özellikle istidamda ve eğitimde olmayan, gençlerimize yönelik iletişim becerilerini geliştirme, özgüven, öz saygılarına olumlu katkıda bulunarak iş ve sosyal hayata uyumlarını arttırma hedefleriyle çalışmalara devam eden projemizde yerelde yürütülecek uygulamalar ile ilgili planlama toplantıları gerçekleştirildi.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Karabağlar Kaymakamlığı, “Bağımlılık ile Mücadele” faaliyetleri kapsamında, İtalya, İspanya, Polonya, Norveç ve Türkiye ortaklığıyla 2 yıl sürecek olan, GSSLT ( GAMING AS SOCIAL SKILLS LEARNING TOOL) adlı Erasmus Plus KA205 Gençlik Alanında Stratejik Ortaklıklar - Araştırma Geliştirme Projesi yerel faaliyetlerinden ilki olan LEAGUE OF LEGENDS E-Spor Turnuvası 31 Ekim 01 Kasım tarihlerinde KARABAĞLAR İlçesindeki 15/29 yaş arası gençlerimize yönelik gerçekleştirilecektir.
“Çevrimiçi Oyun Oynayan Gençlerde Sosyal Becerilerin Geliştirilmesi” yoluyla “Bağımlılıkla Mücadele”yi hedefleyen “GSSLT” projesindeki araştırma geliştirme çalışmalarına ışık tutacak bir anketin de katılımcı gençlere uygulanacağı turnuvaya KAYITLAR başlamıştır.
Karabağlar Kaymakamlığı Sosyal Etüt ve Proje Bürosu koordinasyonuyla yürütülen projenin Danışmanlığını İzmir Demokrasi Üniversitesi ve Karabağlar Rehberlik ve Araştırma Merkezi yapmakta; TESFED İzmir İl Temsilciliği, Gençlik ve Spor İl ve İlçe Müdürlükleri, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliğiyle çalışmalar devam etmektedir.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
“Bağımlılık ile Mücadele” kapsamında yürütülen Erasmus Plus GSSLT Projesi yerel faaliyeti olan E-Spor Turnuvası Final Maçları Tamamlandı
KARABAĞLAR KAYMAKAMLIĞI, “Bağımlılık ile Mücadele” faaliyetleri kapsamında, İtalya, İspanya, Polonya, Norveç ve Türkiye-Karabağlar Kaymakamlığı ortaklığıyla 2 yıl sürecek olan , GSSLT ( GAMING AS SOCIAL SKILLS LEARNING TOOL) adlı Erasmus Plus KA205 Gençlik Alanında Stratejik Ortaklıklar - Araştırma Geliştirme Projesi yerel faaliyetlerinden ilki olan LEAGUE OF LEGENDS E-Spor Turnuvasında final maçları tamamlandı.
Geçtiğimiz hafta sonu, online platform üzerinde gerçekleştirilen turnuvada,
🥇İzmir Demokrasi Üniversitesi Öğrencilerinden oluşan "Valhalla" takımı BİRİNCİ oldu.
🏅İKİNCİ, Karabağlar Nevvar Salih İşgören AL / Yeşilyurt İMKB Çok Programlı AL/ Şehit Erkan Özcan AL ve Övgü Terzibaşıoğlu Anadolu Liseleri öğrencilerinden oluşan “Lietanie” takımı olurken,
🥉ÜÇÜNCÜLÜĞÜ ise Nevvar Salih İşgören AL ve Şehit Erkan Özcan AL öğrencilerinden oluşan “AGAS” takımı haketti.
📝 İZMİR DEMOKRASİ ÜNİVERSİTESİ ve KARABAĞLAR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ’nin danışmanlığını yaptığı proje kapsamında;
⛳️ Türkiye E -Spor Federasyonu TESFED İl Temsilciliği, Gençlik ve Spor İl ve İlçe Müdürlükleri, Halkapınar Spor Salonu Müdürlüğü ve İzmir Demokrasi Üniversitesi E -Spor Kulübü üyesi öğrencilerimizin katkılarıyla gerçekleştirilen turnuva, gençler arasında yoğun ilgi gördü.
🎮 Çevrimiçi oyun oynayan 15/29 yaş arası gençlerde özgüven, öz saygı, iletişim becerileri gibi yeterliliklerinin arttırılması yoluyla bağımlılıktan koruyarak, üretken bireyler olarak topluma aktif katılıma yönlendirmek amacıyla araştırma ve geliştirme çalışmalarının yapıldığı projede gençlerimiz, akranlarıyla İTALYA’da buluşabilmek için gün sayıyor.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------