Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen www.icisleri.gov.tr web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId)

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • İzmir

Valilikler

T.C. Karabağlar Kaymakamlığı
T.C. Karabağlar Kaymakamlığı
T.C. Karabağlar Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Projelerimiz Tarihçe Kurumsal Kimlik İmza Yetkileri Yönergesi
  • KARABAĞLAR
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular Muhtarlarımız Memnuniyet Anketi Gönül Elçileri Projesi Madde Bağımlılığı ile Mücadele Faaliyetleri SOGEP 2021
  • İLETİŞİM
°C
31
Mart2023
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İlçe Bilgi İşlem Şefliği
      • İlçe Hukuk İşleri Şefliği
      • İdare ve Denetim Şefliği
      • İlçe Sosyal Etüt ve Proje Bürosu
    • İlçe Protokol Listesi
    • Projelerimiz
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • Kurumsal Kimlik
    • İmza Yetkileri Yönergesi
  • KARABAĞLAR
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Mal Müdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • İlçe Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığı
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Muhtarlarımız
    • Memnuniyet Anketi
    • Gönül Elçileri Projesi
    • Madde Bağımlılığı ile Mücadele Faaliyetleri
    • SOGEP 2021
  • İLETİŞİM
HİZMETLERİMİZ
  • Hizmet Birimleri
    • İlçe Jandarma Komutanlığı
    • İlçe Emniyet Müdürlüğü
    • İlçe Müftülüğü
    • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
    • İlçe Mal Müdürlüğü
    • İlçe Sağlık Müdürlüğü
    • İlçe Tapu Müdürlüğü
    • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
    • İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü
    • İlçe Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığı
    • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
  • Kamu Hizmet Standartları

Karabağlar İlçe Nüfus Müdürlüğü

 

İlçe Nüfus Müdürlüğü Görev, Yetki ve Sorumluluğu

​İlçe Nüfus Müdürlüğü

 İlçe nüfus müdürlüğü, nüfus müdürünün yönetiminde yeteri kadar şef ve memurdan oluşur.

 İlçe Nüfus Müdürlüğünün Görevleri

 İlçe nüfus müdürlüğünün görevleri aşağıda belirtilmiştir:
      a) Görev çevresi içerisindeki nüfus, vatandaşlık, evlendirme ve adrese ilişkin işlemleri mevzuat çerçevesinde düzgün bir biçimde yürütmek, 
      b) Nüfus olaylarına ilişkin tutanakların düzenlenmesi, yasalara uygun şekilde aile kütüklerine işlenmesi ve her yıl sonunda özel kütük haline getirilmesini sağlayarak muhafaza edilmesine ilişkin iş ve işlemleri yapmak,
      c) Görev çevresindeki nüfus olaylarını izleyip kütüklere geçirilmesini sağlayıcı tedbirleri almak,
      ç) Cezai kovuşturmayı gerektiren halleri ve mutlak butlanla malûl olan evlilikleri o yerin Cumhuriyet savcılığına bildirmek,
      d) 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununda belirlenen esaslara göre kayıt örneği ve yerleşim yeri belgesi veya bilgi vermek,
       e) Devletimizin taraf olduğu uluslararası sözleşmeleri uygulamak,
       f) Nüfus müdürlüğünün denetimine ilişkin raporları değerlendirerek gerekli işlemleri mevzuata uygun biçimde, zamanında yapmak,
        g) Nüfus, vatandaşlık ve evlendirme hizmetlerinin daha etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesi için halkla ilişkileri düzenlemek ve halkın bu hizmetlere katkısını sağlamak amacıyla gerekli girişimlerde bulunmak,
        ğ) Nüfus cüzdanı, uluslararası aile cüzdanı ve  mavi kart düzenlemek, 
        h) Nüfus müdürlüğüne gönderilen ödeneklerin kullanılması, tahakkuku ve taşınır iş ve işlemlerin mevzuata uygun olarak yapılmasını sağlamak.
        ı) Yasalarla verilen diğer görevleri yapmak.
        j) Pasaport ve Sürücü Belgesi düzenlemek.

 İlçe Nüfus Müdürünün Görev, Yetki ve Sorumluluğu

 İlçe nüfus müdürünün görevleri aşağıda belirtilmiştir:

a) Hizmetlerin yasalara uygun olarak yürütülmesini sağlamak,
       b) Nüfus kütüklerinin düzgün bir şekilde tutulmasını, güncelliğini ve muhafaza edilmesini sağlamak, tutanak ve dayanak belgelerini onaylamak,
        c) İlçe nüfus müdürlüğünü temsilen mahkemelerde bulunmak veya yerine bir memuru görevlendirmek, 
        ç) Memurlar arasında işbölümü yapmak, çalışmalarını izlemek ve denetlemek,
        d) Denetim raporlarını değerlendirmek ve gereğini yapmak,
        e) Kendisine bağlı personelin atanmasına ilişkin tekliflerde bulunmak,
        f) Personele yetkisi içindeki disiplin cezasını vermek, daha ağır cezalar ile taltif ve takdirname için teklifte bulunmak,
        g) Personelin özlük işlem dosyalarını tutmak.
        ğ) İdari para cezalarına ilişkin işlemleri yapmak.
        h) Tahakkuk, ayniyat ve diğer işleri yapmak.
        ı) Nüfus, vatandaşlık ve evlendirme hizmetlerinde Kaymakamın danışmanlığını yapmak,
        i) Yasalarla verilen diğer görevleri yapmak.

 İlçelerde ilçe idare şube başkanı olan ilçe nüfus müdürü, biriminin genel idaresinden ve denetlenmesinden, nüfus, vatandaşlık, evlendirme ve adrese ilişkin işlemlerin mevzuata uygun olarak düzenli bir şekilde yürütülmesinden, haberleşmelerin ve kendisine verilen görevlerin zamanında, verimli ve etkin bir biçimde yerine getirilmesinden ve nüfus kütüklerinin düzgün bir şekilde tutulup muhafaza edilmesinden, nüfus memurlarının her hangi bir sebeple vazife yapamadıkları veya görev başında olmadıkları zamanlarda bunlara ait işlerin yapılmasından merkez ilçelerde il nüfus ve vatandaşlık müdürüne, diğer ilçelerde kaymakama karşı sorumludur.

KARABAĞLAR NÜFUS MÜDÜRLÜĞÜ HİZMET STANDARTLARI TABLOSU

 

SIRA NO

HİZMETİN ADI

BAŞVURUDA İSTENEN BELGELER

HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ

(EN GEÇ)

1

Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı, Umuma Mahsus (Bordo) Pasaport ve Sürücü Belgesi ile ilgili ortak hükümler

1-Randevu: Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı, Umuma Mahsus (Bordo) Pasaport ve Sürücü Belgesi başvurularında "https://randevu.nvi.gov.tr"  internet sitesinden veya "Alo 199" çağrı merkezi aracılığıyla randevu alınması esastır.                                                      

2-Ödeme İşlemleri: 2918 sayılı Kanunun 131 inci maddesinin 5 inci fıkrası kapsamında alınan hizmet bedeli, değerli kağıt ve harç bedellerinin tahsilatı Vergi Dairesi Müdürlüklerince veya Maliye Bakanlığının anlaşma yaptığı bankalar aracılığı ile yapılacaktır.

3-Fotoğraf: Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı, Umuma Mahsus (Bordo) Pasaport ve Sürücü Belgesi başvurularında kullanılacak fotoğrafın, kişinin son halini göstermesi bakımından son altı ay içinde çekilmiş ve 5x6 ebadında biyometrik olması gereklidir. Fotokopi veya bilgisayarda çoğaltılan ve biyometrik olmayan fotoğraflar kabul edilmez. Işık fotoğrafta yüze eşit yansıtılmalı ve gölge bulunmamalıdır. Fotoğrafta kontrast iyi ayarlanmış olmalı, yüz hatları net ve keskin olmalıdır.

 

2

Türkiye Cumhuriyeti

Kimlik Kartı

1-Kimlik Kartı talebinde biyometrik verisi ve imzası alınacak Onbeş yaşını tamamlamış herkesin şahsen başvurması esastır.

2-Onbeş yaşını tamamlamış kişilerin kimlik kartı başvurusunda parmak izi alınacak olup, nüfus cüzdanı, uluslararası aile cüzdanı, pasaport, sürücü belgesi, memur cüzdanı, avukat kimlik kartı, askeri kimlik kartı veya basın kartı, okulunca verilmiş kimlik belgesi, Milli Eğitim Bakanlığı veya ÖSYM tarafından verilmiş sınava giriş belgesi gibi kimlik belgesi yerine geçen fotoğraflı belge ve bir adet biyometrik fotoğraf ile yapılır.

3-Fotoğraflı bir belge ibraz edilememesi durumunda, anne, baba, kardeş veya reşit çocuklarından biri ile müracaat edilir. Bunların bulunmaması durumunda ise kendisini tanıyan en az 2 kişinin beyanı ile kolluk kuvvetlerine soruşturma yaptırılır. Soruşturmanın olumlu sonuçlanması halinde kimlik kartı başvurusu alınır. Soruşturmanın olumlu sonuçlanmaması ya da elde edilen bilgi ve bulguların yeterli görülmemesi, kişinin iddia ettiği kaydın sahibi olduğu hususunda tereddüte düşülmesi halinde; varsa anne veya babasından, anne veya babasının ölmüş olması halinde ise varsa kardeşlerinden, tıbbi rapora dayalı Türk mahkemelerinden alınmış anne-babası/kardeşleri olduğuna dair tespit kararı ibraz edilmedikçe kimlik kartı başvurusu alınmaz.

İlgili Memur İle Görüşmeye

Başlandığı Andan İtibaren

Ortalama

10 Dakika

3

Sürücü Belgesi

1-Sürücü Belgesi alacak kişinin bizzat müracaatı esastır.

2-Başvuru işlem türüne göre;

    a)İlk Kayıt,

    b)Yenileme/Sınıf Ekleme,

    c)Dış Ülkelerden alınan sürücü belgesi değiştirme    (Tebdil)

İşlemlerinde başvuru esnasında ibraz edilmesi gereken bilgi ve belgelerin hazır edilmesi gerekmektedir.

*(İstenilen belgeler sitede daha ayrıntılı olarak açıklanmıştır)

İlgili Memur İle Görüşmeye

Başlandığı Andan İtibaren

Ortalama

15 Dakika

4

Umuma Mahsus (Bordo) Pasaport

1-Pasaport belgesi alacak kişinin bizzat müracaatı esastır. ( Bebek dahi olsa müdürlüğe getirilecektir.)

2-7 (Yedi) yaşını tamamlamış her bireyden parmak izi alınacaktır

3-Ergin olmayanlar veya kısıtlılar için veli, vasi veya kayyum kararı ve muvafakat belgesi ile başvuru sırasında ibraz edilmesi gereken diğer belgeler sitede daha ayrıntılı olarak açıklanmıştır.

İlgili Memur İle Görüşmeye

Başlandığı Andan İtibaren

Ortalama

20 Dakika

5

Doğum Tescili

1-Doğum Bildirimini Anne veya Baba yapar.

2-Doğum Tescili doğumu gösteren Resmi Belge ile yapılır.

3-Sağ olarak dünyaya gelen her çocuğun, doğumdan itibaren Türkiye'de 30 Gün içinde Nüfus Müdürlüğüne, Yurt Dışında ise 60 Gün içinde Dış Temsilciliğe bildirilmesi zorunludur.

4-Sağlık kuruluşları ve sağlık kuruluşları dışında sağlık personeli nezaretinde gerçekleşen doğumlar ilgili sağlık birimince bulunulan yer nüfus müdürlüğüne beş iş günü içinde bildirilir.

5-Sağlık personelinin takibi dışında doğan çocukların doğum bildirimi nüfus müdürlüklerine sözlü beyanla da yapılabilir. Ancak sözlü beyanda mülki idare amirinin emri ile aile hekimlerince beyanların doğruluğunun araştırılması zorunludur.

İlgili Memur İle Görüşmeye

Başlandığı Andan İtibaren

Ortalama

5 Dakika

6

Ölüm Tescili

1-Ölüm olayının meydana geldiği yerin İlçe Toplum Sağlığı Merkezi tarafından Ölüm tescili yapılır.

2-Eski tarihlerde gerçekleşen ölüm olayına ilişkin herhangi bir belge ibraz edilemiyorsa ölüm olayını bilen iki tanık adresi bildirilir. Bildirilen tanıkların ifadeleri  Kolluk Kuvvetlerince alınarak tahkikat sonucuna göre ölüm olayının tescili yapılır. Tahkikat süresi ortalama 15-20 gündür.

Ortalama 3 Dakika

7

Evlenme Tescili

Evlenme olayı Evlendirmeye yetkili makamlar tarafından gönderilen MERNİS Evlenme Bildirimi ile tescil edilir.

Ortalama 3 Dakika

8

Mahkeme Kararları Tescili

Kesinleşmiş Mahkeme Kararları (Boşanma, Yaş Tashihi, Gaiplik, Kayıt Düzeltme vb.) tescil edilmek üzere ilgili Mahkemelerin Yazı İşleri Müdürlüğünce en geç 10 Gün içinde UYAP veya Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) üzerinden

Nüfus Müdürlüklerine gönderilmektedir.

Ortalama 4 Dakika

9

Nüfus Kayıt Örneği ve

Yerleşim Yeri Belgesi

1-Kimlik Paylaşım sistemi üzerinden nüfus kayıt örneği, yerleşim yeri belgesi ve kimlik kartı örneğine erişebilen kurum ve tüzel kişiler bu belgeleri ilgilisinden ve nüfus müdürlüğünden talep etmeksizin Kimlik Paylaşımı Sistemi üzerinden temin ederler. (5490 sayılı Kanunun

45.maddesinin 7.bendi)

2-Kişiler; kendileri ve alt ya da üst soylarına ait nüfus kayıt örneklerini, kendileri ve ergin olmayan çocuklarının ise yerleşim yeri belgelerini, güvenli kimlik doğrulama araçlarını kullanarak e-Devlet kapısı üzerinden sorgulayabilir, sonucu fiziki veya elektronik ortamda

merciine verebilirler. E-Devlet kapısı üzerinden alınan belgeler, nüfus müdürlüklerinden alınmış diğer belgeler gibi aynı hukuki değere sahiptir. (5490 sayılı Kanunun 44.maddesinin 5.bendi)                            

Ortalama 1 Dakika

 

 

 

 

 

 

 

 

       10

 

 

 

 

 

 

 

 

Adres Beyanı

 

 

1-Kimliğini ispatlayacak belge ile 20 iş günü içerisinde şahsen müracaat edilir. Güvenli elektronik imza ile de adres bildirimi yapılabilir.                                                                                            

a-Öncelikle beyan edilen adresin Ulusal Adres Veri Tabanında yer alıp almadığı ile beyan edilen adreste başkasının olup olmadığı kontrolü yapılır. Bir engel yok ise herhangi bir belge istenmeksizin adres beyanı tescil edilir.

b-Yapılan sorgulama sonucu beyan edilen adreste halen bir başkasının oturduğu tespit edilir ise ilgiliden beyanını teyit edici Fatura (Elektrik, Su, Doğalgaz, Sabit Telefon) gibi belgeler istenir.

2-Birlikte oturulacak kişi ile akrabalık bağı olsun-olmasın birlikte müracaat edilir ve birlikte oturulduğuna dair muvafakat belgesi imzalattırılır. İşlemi yapan memur şüphe halinde Kolluk Kuvvetlerinden Tahkikat yapılmasını ister ve Tahkikat sonucuna göre işlemi sonuçlandırır veya reddeder. Geç bildirim veya gerçeğe aykırı Adres Beyanı halinde 5490 sayılı Nüfus Kanunu uyarınca İdari Para Cezası uygulanır. Posta yoluyla adres bildirimi yapılmaz.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ortalama 4 Dakika

11

İdare Kurulu Kararı ile Yapılan

Değişiklikler

1-Yerleşim yerinin bulunduğu nüfus müdürlüğüne yazılı olarak müracaat edilir.

2-21/06/1934 tarihli ve 2525 sayılı Soyadı Kanununun 3.maddesine aykırı soyadları ile yazım ve imla hatası veya düzeltme işareti kullanılmamasından kaynaklanan anlam değişiklikleri bulunan genel ahlaka uygun olmayan, toplum tarafından gülünç karşılandığı değerlendirilen ad ve soyadları mahkeme kararı aranmaksızın il veya ilçe idare kurulunun vereceği kararla bir defaya mahsus olmak üzere değiştirilebilir. İl ve ilçe idare kurullarının vereceği karar kesindir.

3-7196 sayılı bazı kanunlarda 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun 24/12/2019 tarih ve 30998 sayılı Resmi Gazete’ de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.

7196 sayılı kanun gereğince ad ve/veya soyadı değişikliğine ilişkin müracaatlar  3 yıllık bir süre ile 24/12/2022 tarihinde mesai bitimine kadar kabul edilecektir.  (Dilekçe örneği sitede mevcuttur.)

 

Müracaat tarihinden itibaren 15 gün içinde

12

Evlenme ve Boşanma

Sonrasında Kadınlarda Soyadı

Değişikliği

Kimliğini ispatlayacak belge ile müracaat edilir.

-Eş soyadı önünde önceki soyadını,

-Boşandığı eşinin soyadını kullanmasına izin verilen kadının evlenmeden önceki soyadını,

-Eşinin soyadı ile birlikte önceki soyadını taşıyan kadının eşinin soyadını kullanmak istemesi halinde nüfus müdürlüğünce yazılı beyanı alınır.

(Dilekçe örnekleri sitede mevcuttur.)

Ortalama 4 Dakika

13

Din Hanesinde Değişiklik

 Kimliğini ispatlayacak belge ile müracaat edilir.

-Kişi ergin ise yazılı beyanına uygun olarak, din hanesi değiştirilir, boş bırakılır.

-Reşit olmayanlar için anne ve babanın birlikte yazılı beyanı gerekir.

Ortalama 4 Dakika

14

Tanıma

Kimliğini ispatlayacak belge ile baba ve çocuğun annesinin müracaatı esastır.

1) 3'er adet fotoğraf

2) Çocuğa ait Doğum Raporu,

3) Anne Yabancı ise Medeni Halini gösterir usulüne göre onaylanmış bir belgenin Noter Tasdikli Türkçe Tercümesi,

4) Tanınan çocukların Kimlik Kartlarının annesine verilir.

Ortalama 20 Dakika

15

Çok Vatandaşlık

Nüfus Cüzdanı veya kimlik kartı ile usulüne göre onaylanmış diğer Ülke Vatandaşlığını ne zaman kazandığını gösterir ve kimlik bilgilerini içeren belge ile kişinin yazılı beyanı alınır (VAT-12)

Ortalama 8 Dakika

16

Mavi Kart

Türk Vatandaşı olup da çıkma izni almak suretiyle Türk Vatandaşlığını kaybedenlere müracaatları halinde Mavi Kart düzenlenir.

2 adet fotoğraf ve kimliğini ispata yarayacak belge ibraz edilir.

Ortalama 5 Dakika

17

Göçmen Olarak Vatandaşlığa

Alınanlarının Doğum tarihi ve

Doğum yeri

Göçmen olarak Türk vatandaşlığına alınanlardan doğum yeri ve doğum tarihi hatalı olan kişilerin kayıtları, İlgili maddenin yürürlüğe girdiği 03/11/2017 tarihinden itibaren beş yıl içinde usulüne göre onaylanmış doğum belgeleri ile  yerleşim yerinin bulunduğu nüfus müdürlüğüne yazılı müracaatları halinde, nüfus müdürlüğünce düzeltilir. (Dilekçe örneği sitede mevcuttur)

Ortalama 8 Dakika

18

Evlat Edinmede İsim

Değişikliği

İlgili kanunun yürürlüğe girdiği 03/11/2017 tarihinden önce birlikte veya tek başına evlat edinilen çocuk veya erginlerin bu maddenin yürürlüğünü izleyen beş yıl için de nüfus müdürlüklerine başvurmaları halinde nüfus kaydında ana ve/veya baba adı yada soyadı olarak evlat edinenlerin ad ve soyadları yazılır.

Ana ve/veya baba adı yada soyadı değişikliğinde evlat edinilen 03/11/2017 tarihi itibarı ile reşit ise muvafakatı aranır. (Dilekçe örnekleri sitede mevcuttur.)

Ortalama 8 Dakika

19

Diğer Kurum Yazışmaları

İlgili Kurumlardan istenen belgeler Yasal Süresi içinde gönderilir.

Ortalama 5 Dakika

20

Diğer Kurumlara Gidecek

Olan Evraklar

Her hafta Çarşamba ve Cuma günleri saat 16.00'da postaya verilir.

Ortalama 30 Dakika

 

“Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenmesi, eksiksiz belge ile başvuru yapılmasına rağmen hizmetin belirtilen sürede tamamlanmaması veya yukarıdaki tabloda bazı hizmetlerin bulunmadığının tespiti durumunda ilk müracaat yerine yada ikinci müracaat yerine başvurunuz.”

 
İlk Müracaat Yeri: Hizmet Alınan Servis Şefleri  

Adı Soyadı: Mehmet Şakin IRMAK
Ünvanı      : Nüfus Şefi

 Adı Soyadı: Hüseyin EYNEL
Ünvanı      : Nüfus Şefi

Adı Soyadı: Ahmet ALAGÖZ
Ünvanı      : Nüfus Şefi

İkinci Müracaat Yeri: Nüfus Müdürü

Adı Soyadı: Zehra Figen ÖZTÜRK ALKAN          
Ünvanı      : Nüfus Müdürü


Adres : Bahar Mahallesi 2904 Sokak
No:4-10 KAT:2  Karabağlar/İZMİR

Çalışma Saatleri: 08:30 - 12:30 / 13:30 - 17:30

Telefon : 0 (232)  250 20 67

Faks :      0 (232)  262 16 39

E-posta : karabaglar35@nvi.gov.tr  

İlçe Nüfus Müdürü        Zehra Figen ÖZTÜRK ALKAN
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Muhtar Bilgi Sistemi
  • Kızılay
  • Karabağlar Belediyesi
  • Resmi Gazete
  • Kolluk Gözetim Komisyonu
Bahar Mahallesi 2904 Sokak No:4-10 Karabağlar / İZMİR
0232 231 22 33
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız